пятница, 19 ноября 2010 г.

მონაცემების შეგროვებისა და მათი წარმოდგენის ხერხები

ნაბიკჯი1:მოსწავლეთა ჯგუფი აგროვებს მონაცემებს მე-7 და მე-11 კლასის მოსწავლეებს              
                 სიმაღლის შესახებ.
ნაბიჯი2:მოსწავლეები ირჩევენ მე-7 და მე-11 კლასის მოსწავლეების სიმაღლეების წარმოდგენას        სიხშირეთა და დაგროვილ სიხშირეთა განაწილების დიაგრამებით, ადარებენ აგებულ პოლიგონებს ერთმანეთს.
ნაბიჯი3:მოსწავლეთა საბოლოო გადაწყვეტილებით საპროექტო თემად შეირჩა: მონაცემების     შეგროვებისა და წარმოდგენის ხერხები.
                                მნიშვნელობა/აქტუალობა
მოსწავლეები ეუფლობიან ინფორმაციის შეგროვების აქტუალური ხერხების შერჩევას, უვითარდებათ მისი გამოყენების უნარ-ჩვევები და ასაკობრივ ჯგუფებთან ურთიერთობისა და თანამშრომლობის უნარი.
                                              მიზნები
მოსწავლეები ეცნობიან მონაცემების შეგროვების(დაკვირვება, აღრიცხვა, ექსპერიმენტი,გამოკითხვა)
წარმოდგენის(სიხშირეთა ცხრილი, დაგროვილ სიხშირეთა ცხრილი,სვეტოვანი დიაგრამა,პოლიგონი, ოგივა) სხვადასხვა ხერხებს.
ეს პროექტი პასყხობს ეროვნული სასწავლო გეგმის შემდეგ სტანდარტებს: მოსწავლეები აკებენ მონაცემთა ანალიზს და აყალიბებენ დასკვნებს. ითვალისწინებენ მათ რეალურ ვითარებაში გადაწყვეტილების მიღებისას.
                          შეფასების საგანი პროცედურები

       1-3
4-5
6-7
8-10
გაზომვები
მოდელირება
გამოყენება
ჩაკეტილი  ტიპის უმარტივესი  ტექსტური ამოცანის  ამოხსნა  სტანდარტული  პროცედურების  გამოყენებით

ნაცნობი  მოდელის  გამოყენება  ნაცნობი ვითარების  შესასწავლად  ჩაკეტილი ტიპის  ამოცანის ამოხსნა  სტანდარტული პროცედურების  გამოყენებით . ნაცნობ  დამხმარე საშუალებებისა და  ტენოლოგიების გამოყენება 
იმ ვითარებისა ამოცნობა რომლის  შესასწავლად შესაძლებელია ნაცნობი მოდელის გამოყენება. ამოცანის ამოხსნისას მისთვის ნაცნობ მათემატიკურ პროცედუტებს შორის საჭირო პროცედურის შერჩევა და გამოყენება. ნაცნობი დამხმარე საშუალებებისა და ტექნოლოგიების გამოყენება
პრობლემის გადასაჭრელად
რეალური ვითარების მოდელირება, მაშინაც კი, როდესაც ეს ვითარება საგრჩნობლად განსხვავდება მისთვის ნაცნობი შემთხვევისაგან. პრობლემის დამოუკიდებლად დასმა და მისი ფორმულირება მათემარიკურ ენაზე. სხვადასხვა დამხმარე ტექნიკური საშუალებებისა და ტექნოლოგიების არსებობის, მათი მახასიათებლების, გამოყენების არეალისა და შეზღუდვების ცოდნა. პრობლემის გადაჭრისას ადეკვატური დამხმარე ტექნიკური საშუალებებისა და ტექნოლოგიების შერჩევა და მათი გამოყენება
მსვლელობა-დასაბუთება
უმარტივესი სტანდარტული  გამოთვლების   ჩატარება
მარტივი მათემატიკური  ობიექტბის თავისებების  გამოყენებით  სტანდარტული  გამოთვლებისა დამსჯელობის ჩატარება
მათემატიკური ობიექტის თვისებების გამოყენებით,სტანდარტული გამოთვლებისა და მსჯელობის ჩატარება

ვარაუდის გამოთქმა და მისი კვლევა კერძო მაგალითებზე.გამოთვლებისას თუ დამტკიცებისას არჩეული სტრატეგიის ვარგისიანობისა და მისი გამოყენების საზღვრების განხილვა.მსჯელობის ხაზის განვითარება ,ალტერნატიული გზის მოძებნა,მიღებული გადაწყვეტილების სისწორისა და ეფექტიანობის დასაბუთება.
კავშირები და მიმართებები
ორი,        ოდნავ
განსხვავებული  ორმით  წარმოდგენილი  იდენტური  მათემატიკური  ობიექტის  ამოცნობა 
ორი სტანდარტულ მათემატიკურ ობიექტსა თუ  პროცედურას  შორის კავშირის  ამოცნობა.
სხვადასხვა სტანდარტულ მათემატიკურ ობიექტსა თუ პროცედურებს შორის კავშირის ამოცნობა.
მიღებული შედეგების განზოგადება. კავშირების დამყარება სხვა მათემატიკურ სტრუქტურებთან, ან სხვა დისციპლინებთან. ამ კავშირების გამოყენება პრობლემის გადაჭრისას და მიღებული შეგეგების გაანალიზებისას.
კომუნიკაცია
მარტივი მათემატიკური  ობიექტის  სახელწოდებისა  და  ძირითადი თავისებების  ამეორება   (მათ  შორის  საკუთარი  სიტყვები)
მარტივი მათემატიკური ობიექტის სახელწოდებისა და  ძირითადი თვისებების გადმოცემა
მათემატიჯური ობიექტის სახელწოდებისა და ძირითადი თვისებების გადმოცემა. კომუნიკაციისას სიმკაცრის ადეკვატყრი დონის შერჩევა. ინფორმაციის გადაცემისას საკითხის არსის წარმოჩენა.
სხვადასხვა გზით წარმოდგენილი ინფორმაციის ინტერპრეტაცია, მასზე მსჯელობა, ერთმანეთთან დაკავშირება. ინფორმაციის მიღებისა და გადაცემის შესაფერისი საშუალებების შერჩევა აუდიტორიისა და საკითხის გათვალისწინებით. ინფორმაციის გადაცემისას საკითხის არსის წარმოჩენა.



                                                
                                               წინარე ცოდნა
სიხშირეთა ცხრილი, დაგროვილ სიხშირეთა განაწილების ცხრილი, დიაგრამები, პოლიგონი, ოგივა.
                                                 საჭირო რესურსი
            სახელმძღვალო,სახაზავი,საწერი საშუალებები.
                                     სასწავლო პროექტის მსვლელობა
1)მონაცემთა შეგროვებისა და მათი წარმოდგენის ხერხები
2)საპროექტო ჯგუფების შერჩევა-(კლასის დაყოფა ჯგუფებად)
3)პროექტის გეგმის შერჩევა ჯგუფებში
4)მე-11 კლასის ერთი ჯგუფი ადგენს მე-7 კლასის მოსწავლეთა სიმაღლეებს
      მეორე ჯგუფი მე-11 კლასის მოსწავლეთა სიმაღლეებს
5)მოსწავლეების თითოეული ჯგუფი  წარმოადგენს მიღებულ ინფორმაციას სიხშირეთა ცხრილით და პოლიგონით
6)თითოეული ჯგუფი აკეთებს პრეზენტაციას და ახდენენ შედარებას.
                          სასწავლო პროექტის მსვლელობის გეგმა

შედეგების მისაღწევად განხორციელებული ქმედებები
საქმიანობის გაწერა დროში
საქმიანობის განმახორციელებელი მოსწავლეები
საქმიანობის განხორციელებაზე პასუხისმგებელი მოსწავლეები
საქმიანობის შესაბამისი რესურსები
1
პროექტის მთავარი იდეის გაცნობა
21.11









2
მოსწავლთა დაყოფა ორ ჯგუფად
21.11









.3
მე-7 კლასის მოსწავლეთა სიმაღლის დადგენა

22.11
23.11







4
მე-11კლასის მოსწავლეთა სიმაღლის დადგენა



24






5
მონაცემთა წარმოდგენა სიხშირეთა ცხრილით და დაგროვილ სიხშირეთა ცხრილით




25





6
პოლიგონების აგება ორივე კლსების  მონაცემთა  მიხედვით





28




7
ოგივას აგება მონაცემების მიხედვით






29



8
მოპოვებული ინფორმაციის შედარება






30










Комментариев нет:

Отправить комментарий